Nieuw reactiesysteem

Vandaag geen interessante fashion-, beauty- of lifestyleupdate, maar een functionele mededeling. Ik heb namelijk een nieuw reactiesysteem geïnstalleerd: Intensedebate. Misschien hadden jullie het al wel gemerkt? De reden waarom ik hiervoor heb gekozen is omdat ik het reactiesysteem van Blogger/Blogspot zelf niet zo overzichtelijk vind. Natuurlijk weet het gros van jullie wél hoe dat precies werkt, maar voor mensen zonder blog is het vaak een stuk lastiger. Vandaar dus het nieuwe reactiesysteem. Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste mensen wel weten hoe het werkt, maar voor de noobs onder jullie toch een beetje uitleg...

Bron foto: We Heart It

Eigenlijk is het heel vanzelfsprekend. Je reactie kan je typen in het vak waar "Enter text right here!" staat. Bij "Name" vul je je naam of pseudoniem in, bij "Email" je e-mailadres (let op: dit wordt nooit publiekelijk vertoond, dit is enkel een verificatie om spam tegen te gaan!) en indien je een blog of website hebt kan je de url ingeven in het vakje bij "Website (optional)". Vervolgens klik je op "Submit Comment" en klaar is kees!


Wat ook leuk is: je kunt naast je reactie een avatar plaatsen, als het ware een soort "profielfoto". Dit is erg handig, aangezien ik bezoeksters vaak niet alleen herken aan hun naam, maar ook aan hun afbeelding. Zo'n ieniemini foto of ander plaatje geeft me toch een beetje een indruk van wie de reactie precies heeft geplaatst. De foto is en blijft trouwens een miniatuur, dus niemand zal hem in het groot kunnen zien. 

Hoe krijg je dus een foto in het vierkantje naast je reactie? 

Heel simpel! Maak een account aan op Gravatar. Het kost je nog minder dan een een minuutje en daarna hoef je er in principe nooit meer iets aan te doen. Het enige wat je moet doen is je e-mailadres invullen op de Gravatar site. Vervolgens krijg je een bevestigingsmailtje in je mailbox. Daarna kan je inloggen, een afbeelding uploaden et voilà
Voortaan verschijnt deze afbeelding altijd wanneer je een nieuwe reactie plaatst. Let wel op dat je bij het plaatsen van een reactie op Girly & Geeky altijd het e-mailadres invult waarmee je jezelf op Gravatar hebt geregistreerd. Anders verschijnt de afbeelding namelijk niet.

Ik hoop van harte dat ik jullie nu aangespoord heb om lekker veel reacties achter te laten! ;) Mijn statistieken wijzen namelijk uit dat er dagelijks veel zogenaamde "lurkers" op Girly & Geeky komen. Lurkers zijn mensen die bijna elke dag een kijkje komen nemen, maar nooit een reactie achterlaten. Dus bij dezen een oproep aan alle lurkers: laat van je horen!

Ben jij zo'n lurker? En ga jij een Gravatar aanmaken? 
Ik hoop in ieder geval dat jullie er allemaal net zo enthousiast over zijn als ik, zou echt leuk zijn!